''Du är så stark Sandra?''

2013-01-19 00:50:20 Sandra
» Kommentarer(4) «


''Du är så stark Sandra!''
Vad betyder det egentligen?
Hur vet du att jag är stark?
Jag kanske bara skriver och beter mig som en stark person men är jag verkligen det...?
För två år sedan kunde jag prata med alla, hade fått snyggaste killen i stan, hade världens största självförtroende och brydde mig inte ett skit om andra!
Men nu vågar jag knappt prata med någon, vågar inte träffa någon, funderar varje dag på vad vissa tycker om mig och jag kan inte ens se en person i ögonen när jag pratar med dom längre... Patetiskt!
Trodde allt skulle bli bättre när jag fick Angelina men det blev det inte... Försöker fan hela tiden men det går inte att vara pratglad och trevlig.. Varför?
Tänker på vad folk tycker om Angelina och mig varje dag....
Att jag kan vara så glad och trevlig när jag skriver och se så deppig ut när jag träffar någon är sjukt! Jag är ju lyckligare än någonsin varför går det inte att visa???
Är så jävla trött på mig själv så jag kan spy... Hata!!!!!!
Stark? Som en mamma kanske men jag är fan inte stark nog att klättra upp ur detta mörka jävla hål!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är väldigt lik din syster på den fronten!!!

Svar: Ja det vet jag, vi har fått et av våran mamma hehe. Men min syster blev ju suuper självsäker tillslut.. Men det har inte riktigt hänt mig än.. Det kommer väl! :)
sandra jacobson

2013-01-19 @ 09:59:53
Postat av: Vet hur du känner.

Hej Sandra. Jag kan förstå att du känner såhär, då jag själv varit en liknande situation. Jag har dock inte varit populär under högstadieperioden. Men jag förstår ändå vad du känner och då kan jag faktiskt ärligt talat säga att du är starkare än vad du själv tror. DU tycker du är stark som mamma, o att du tappat bort din pratgladhet är ingen ovanlighet när man blir mamma i våran ålder. Men lita på mig, du kommer klara dig upp genom detta. En tid kommer allt säkert vara väldigt tufft och du har rätt och känna som du gör. Speciellt när du bor i dem krokarna vi bor. Där halva stan är full av falska ryktesspridning och att bli gravid i unga år är nått folk anser som onormalt och annorlunda och dem blir rädda Sandra. Oroa dig inte för vad dem tycker för dem är bara avundsjuka och lite rädda för dig. Då du visat dem att man kan bli vuxen och mamma redan som tonåringen. Folk tror inte man ska klara av det, men Sandra försök att ta det lugnt och tänka att dem är avundsjuka. Det du behöver i den här världen är inte dem som trycker ner dig och skrämmer dig utan dem som lyfter upp dig. Som typ Angelina :) Om du blir osäker i en situation tänk att du är Angelina. För barn är oftast nyfikna och glada :) Nu vet jag inte hur din dotter är på så sätt och jag ska inte dra alla över en kam. Men jag har sett lyckan i dina ögon när du ser på henne eller har henne i din famn. Att vara i den situationen du är i nu är inte enkel och jag skulle vilja be dig att inte lägga för mkt press på dig. Varken som mamma eller som tonåring. Jag var också väldigt osäker på mig själv men när jag hittade den där glimten i livet som varje dag lyste upp mig och gav mig nått att leva för så gick det till slut. Jag finns alltid för dig. Vet att du inte vet vem jag är än men tids nog kanske du vet :)
Lycka till Sandra :) Din dotter och du är superfina och jag tror på dig och vet att Angelina kommer växa upp med den bästa mamman i världen:)

Svar: Hej!Tack så mycket för denna fina och djupa text och dom goda råden! :) Jag ska försöka till 100% och kämpa på så gott det går! Det känns som om det kommer ta ett bra tag innan jag hittar den där glimten som får mig att ta det där extra steget fram.. Men med denna texten du skrivit vet jag att det kommer komma ! :)
Den bästa mamman i världen var väl att ta i, haha :)
Tack så mycket och det skulle vara så roligt att veta vem du är! Är säker på att du är fin också hjärtat!! Tack igen! :)
sandra jacobson

2013-01-19 @ 12:48:56
Postat av: Karolina

Jag har fått en helt annan uppfattning om dig sen du fick Angelina och jag började läsa din blogg, måste erkänna att jag inte trodde du skulle vara en så bra mamma.. Men jag hade fel, du verkar verkligen ta det seriöst och göra allt för din dotter, en perfekt mamma! Kram

Svar: Haha, Ja jag har ändrats väldigt mycket och jag märker det till och med själv :)Jag trodde faktiskt inte heller att jag skulle bli en bra mamma haha och jag var väldigt tyst och försiktig inna när det gällde att prata med små barn och så om jag ska vara helt ärlig haha. Tur att man växer så som person!
Men nu när jag fått angelina faller alla bitar på plats och jag förstår också nu hur andra haft/har det :)
Tack så mycket! Kram :)
sandra jacobson

2013-01-19 @ 15:06:05
Postat av: Anonym

Sandra måste bara säga att det är okej att känna sig svag ibland, det gör dig bara mänsklig! Och du verkar vara en otroligt bra mamma. Visst folk vet att du är en ung mamma men ingen dömer dig nog för det, ta åt dig det. En super söt tjej har du fött,grattis!

Svar: Tack så mycket! Det ska jag göra :)Ja hon är så söt så, Tack!
sandra jacobson

2013-01-20 @ 01:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback